Werken in het uitvoeringsteam, hoe is dat nou eigenlijk? - SEP
125545
post-template-default,single,single-post,postid-125545,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-12.1.1582105462,qode-theme-ver-12.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

Werken in het uitvoeringsteam, hoe is dat nou eigenlijk?

Bianca studeerde Geschiedenis aan de Radboud Universiteit, maar maakte daar uiteindelijk niet haar werk van. Inmiddels werkt ze ruim vier jaar bij SEP. Ze startte in een uitvoerende functie en groeide vanuit die rol door tot Adviseur Leren en Ontwikkelen. ‘Ons motto: fijn samenwerken. Welke werkgever heeft dat nou vooraan staan? Dat is SEP ten voeten uit’. In dit interview vertelt ze meer over haar ervaringen en werk in het uitvoeringsteam bij SEP.

Hoe ziet een werkdag eruit?

‘Mijn dagen zijn heel divers. Wat overeenkomt is dat ik elke dag begin met het maken van een planning. Daarvoor kijk ik in ons CRM-systeem, in mijn mailbox en de agenda. Op basis daarvan deel ik mijn dag in. Tijdens mijn werk heb ik veel contact met verschillende mensen: klanten, collega’s en partners. Plannen is daarom voor mij erg belangrijk, anders raak ik het overzicht kwijt. 

Verspreid over de dag heb ik vaak meerdere gesprekken met klanten. Bijvoorbeeld een brainstormsessie over het bevorderen van het gebruik van de e-learning binnen de organisatie, adviesgesprekken waarin we bespreken hoe het gaat met het leertraject en intakegesprekken over het opstarten van een nieuw project. De intakegesprekken vragen voorbereidingen en processing. Daarvoor analyseer ik de meting die we hebben gedaan, bestudeer ik hoe de situatie binnen de organisatie is, zorg ik dat de organisatie alle rapportages heeft ontvangen en dat de infographic is gemaakt. Naast dit soort gesprekken help ik ook klanten met vragen en problemen. Of dat nou een academie is die niet werkt of het draagvlak dat ontbreekt. 

Intern ben ik ook veel in contact met collega’s om de projecten goed te kunnen laten verlopen. Ik vraag bijvoorbeeld aan de vormgever of ze de infographic wil maken, vraag aan mijn collega in het uitvoeringsteam of ze startstukken wil opstellen. Met mijn collega van sales overleg ik over prijzen en offertes. Bij mijn functie hoort toch wel een beetje het bij elkaar houden van alle draadjes, een soort helicopterview. Daarbij hoort ook dingen uitzoeken, antwoorden ophalen. De overview en het aan elkaar koppelen is erg belangrijk. Tot slot schrijf ik ook plannen, adviezen en ben ik veel aan het mailen.’

“De werkzaamheden goed, snel en effectief uitvoeren samen met mijn collega’s, daar kick ik echt op.”
Wat maakt je werk zo leuk?

‘De afwisseling! Ik vind het heel erg leuk om een onmogelijke berg werk van allemaal verschillende dingen voor me te hebben en aan het eind van de dag in die chaos orde te hebben geschapen. De werkzaamheden goed, snel en effectief uitvoeren samen met mijn collega’s, daar kick ik echt op. Ik houd van het puzzelen en combineren van verschillende belangen. Ook vind ik het adviseurschap ontzettend leuk: de gesprekken met klanten. Hoe introduceer je nou een e-learning in de leercultuur die de organisatie heeft?’

Wat vind je zo leuk aan SEP?

‘De dynamiek. Ons motto: fijn samenwerken. Welke werkgever heeft dat nou vooraan staan? Dat is SEP ten voeten uit. Wij zorgen goed voor elkaar, we letten goed op en werken heel fijn met elkaar. En die warmte is niet alleen binnen team SEP bekend, maar ook bij onze klanten. Daar ben ik heel trots op. Daarnaast hebben wij ook een hechte, open band met onze klanten. En die sfeer, dat is voor mij de winst van SEP, absoluut.

Verder vind ik het mooi dat binnen SEP veel oog is voor je persoonlijke talent en aanleg. Je functie ontwikkelt zich met jou mee. Ik heb me ontwikkeld richting adviseurschap en ontwikkeling, maar ik ben ook gewoon begonnen met de uitvoerende trajecten.’

Hoe ervaar je deze corona-periode thuis en de samenwerking met je collega’s?

‘Super, we hebben de mazzel dat wij een werkgever hebben die ons goed in de gaten houdt en ons faciliteert op alle mogelijke manieren. Van een verwenpakket aan de deur tot een bureau en stoel voor een goede thuiswerkplek. Die aandacht is er ook onderling tussen collega’s: ‘Hoe gaat het met je?’, het één-op-één gesprek even tussendoor en videobellen in plaats van telefoneren. Natuurlijk kijk ik er naar uit om iedereen bij het koffieapparaat weer live te zien, maar ik heb zoveel contact per video met eigenlijk alle collega’s dat ik niets mis.

Behalve de individuele afspraken hebben we ook nog heel bewust ontmoetingen met het team. We zien elkaar elke vrijdag een half uur digitaal waarbij iedereen even vertelt wat hij die week heeft gedaan. En elke vrijdagmiddag om half vijf zien we elkaar voor de digitale borrel.’

 

 

Enthousiast geworden van Bianca’s verhaal? En zie je jezelf ook wel werken bij SEP? Neem dan snel een kijkje bij onze vacatures.