Inhoudsdeskundige partner:
Voor de hele afdeling te gebruiken
Geen arbeidsverletkosten: niet meer onnodig weg van de werkplek voor opleidingen ergens in het land
Volledig e-learningpakket: goed voorbereid op het NVVB mbo4-examen.
Altijd actueel: geen dure bijscholing door veranderde wet- en regelgeving (20% wijzigt jaarlijks!)
Substantiële kostenbesparing t.o.v. de huidige reguliere opleidingen
Efficiënt: plaats- en tijdonafhankelijk leren
We leven in een tijd van constante verandering. Dat vraagt om een lerende organisatie én permanent leren van de medewerker. Permanent leren is nog niet vanzelfsprekend bij veel gemeenten en gemeenschappelijke regelingen, net zomin als leren met nieuwe leervormen zoals e-learning.
Permanent leren staat of valt met de persoonlijke motivatie van medewerkers. Om medewerkers te ‘leren leren’ is het van belang dat de medewerker de stap maakt van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam, zodat de leerbehoefte ontstaat door intrinsieke motivatie.
Tegelijkertijd is het van belang dat er voldoende sturing plaatsvindt om de beweging naar het permanent leren op gang te brengen. In de visie van SEP en de MariënburgGroep stelt de organisatie kaders, waarbinnen medewerkers verantwoordelijkheid krijgen voor de eigen ontwikkeling. Dat geldt ook voor het opleidingsaanbod: u als organisatie bepaalt het aanbod voor uw medewerkers, laat ze daarbinnen zelf kiezen en u spiegelt de resultaten. U stuurt zo op het leren leren van uw organisatie en medewerker.
Een didactisch verantwoord digitaal leerplatform en e-learning zijn uitstekende middelen om uw organisatie te helpen met het sturen op het leren leren. Een eigen leer- en ontwikkelplatform met alle vormen van leren past in deze visie.
Voor leren en verbeteren gaan wij uit van de basisprincipes van het sociaal constructivisme: we doen kennis op met anderen, construeren en geven het betekenis.
De volgende leerprincipes vormen de basis voor ons idee over leren en ontwikkelen:
MariënburgGroep biedt drie vormen van leren en ontwikkelen aan: